CASE

Omsätt spännande projekt till lyckade resultat

Väl genomförda projekt talar för sig själva.

Det är vårt goda samarbete med kunderna som leder till framgång. När vi kombinerar våra erfarenheter och kunskaper tänds en gnista som sätter fart på den kreativa processen som i slutänden leder fram till en utmärkt lösning och ett verkningsfullt resultat.

Följ med på en inspirerande rundtur bland ett representativt urval kundberättelser och få en uppfattning om vad vi kan göra även för dig.

  • Eurosteel

    Eurosteel

    Vi har tillsammans med Eurosteel Nybro AB tagit fram en ny grafisk profil.

  • Melodifestivalen 2020

    Melodifestivalen 2020

    För 10:e året i rad har BrandFactory fått den stora äran att ta fram Melodifestivalturnéns koncept och grafiska profil för vår kund, Live Nation.

  • Munters

    Munters

    Hur deras varumärke fick liv på kontoret

  • Atrium Ljungberg

    Atrium Ljungberg

    Vi skapade extra synlighet på liten yta.

  • Bring

    Bring

    Omfattande omprofilering för Bring, den hittills största genomförda i Norden.

  • Cristie Nordic

    Cristie Nordic

    Det nya kontoret i Kista behövde få en identitet som visade på deras kunskap och verksamhet. BrandFactory fick förtroendet och lokalerna andas nu expertis som vill inspirera personal och besökare.

  • Sandvika Storsenter

    Sandvika Storsenter

    Tydlig skyltning och wayfinding säkerställer shoppingupplevelsen och möjliggör att det går snabbt och enkelt att förflytta sig från plats till plats.

  • Saponi

    Saponi

    Saponi hittade lösningen på sina problem hos BrandFactory Logistics, som nu tar hand om Saponis logistiktjänster. Nu bekymrar sig Saponi inte längre om lager, personal och fraktförare och kan istället fokusera sig på marknad och försäljning av sina produkter.

  • Svenska Spel

    Svenska Spel

    Svenska Spels nya kontor i Arenastaden behövde få en identitet som speglade deras värderingar och verksamhet. Med tavlor från golv till tak, skyltar i plexi, färg samt kreativa lösningar brandades kontoret för att ge en arbetsmiljö som inspirerar både medarbetare och besökare.

  • Fjällräven

    Fjällräven

    Worktool är en gedigen och mycket omtyckt trycksak på nästan 400 sidor. Katalogen visar upp hela Fjällrävens sortiment utefter säsong och är samtidigt image-skapande med sina fantastiska bilder, känslan i pappret och designen.

  • ICA

    ICA

    Vi har hjälpt ICA att förverkliga sin vision om en kreativ och lustfylld arbetsplats där den fysiska utformningen tillsammans med teknik ska bidra till ett förändrat beteende och arbetssätt.

  • Valio

    Valio

    Vi har en långvarig relation med Valio som präglas av ett tätt och nära samarbete där inget lämnas åt slumpen. Vi drivs av att ständigt stärka deras kommunikation och utveckla nya kreativa lösningar som verkligen fungerar i verkligheten.

  • HSB

    HSB

    HSB har länge varit duktiga på att berätta om sig själva i tryckt format. På de platser där de fysiskt möter sina kunder har de själva upplevt att de inte riktigt har hängt med i utvecklingen, den befintliga kommunikationen gjorde inte varumärket rättvisa.

  • Sortera

    Sortera

    Vi fick uppdraget att ta fram en idé kring hur de bäst kunde kommunicera sina 3 olika varumärken (Sortera, Big Bag, Åkerisäcken) som alla erbjuder liknade tjänster till olika målgrupper i samma lokal. Sorteras bild av hur det skulle ske var genom tryckt kommunikation där man skapade små utställningar om alla olika erbjudanden i deras stora nya lokal.