MUNTERS
MUNTERS – DERAS VARUMÄRKE FICK LIV PÅ KONTORET
First impression last
Det sägs att det första intrycket är avgörande hur vi uppfattar en annan människa. Den insikten går även att applicera på företag. Entrén på ett företag är därför en superviktig yta för att kommunicera rätt värden och rätt känsla. Här såg vi till att Munters fick bakbelsyta smartframes som visar upp några av de områden de verkar inom.


På den 14 meter långa väggen mittemot hängde vi upp ett tunt vitt draperi. Under draperiet monterade vi fem stycken LED-neon-skyltar där företagets pictogram visualiserades.
Deras digitala skärm flyttade vi till en mer strategisk plats på väggen intill ingången till lobbyn. Till den gjorde vi en logoanimation för att addera ännu mer varumärkeskänsla till entrén.


Smarta lösningar gör stor skillnad
Framför det vita draperiet I lobbyn hängde vi plexitavlor och materialprover i stålvajrar från golv till tak.
Det här visades sig vara en perfekt plast att berätta om Munters historia, produkter och verksamhet.
Genom att montera en digital skärmvägg med fyra 55″-skärmar kan Munters nu visa både filmer och presentationer. En enkel och flexibel lösning.


Konferensrum med något extra
Till de sex konferensrummen tog vi fram 150×100 cm stora plexitavlor. På samtliga tavlor lyfte vi fram naturbilder med ”klimatkänsla” för att passa olika specifika klimatapplikationer. Vid sidan av varje tavla satte vi upp en folierad text med en kort beskrivning av respektive applikation.
Tänk vad smarta och flexibla lösningar kan göra stor skillnad på ett huvudkontor.
”MED KREATIVA LÖSNINGAR HAR BRANDFACTORY GETT VÅRT KONTOR RÄTT TAKTIL KÄNSLA SOM SPEGLAR VÅR VERKSAMHET OCH INNOVATIVA ARBETE. NU KÄNNER VI OSS EXTRA STOLTA NÄR VI KOMMER TILL JOBBET!”
Anna Beausang, VP Group Communications, Munters AB