SORTERA

ETT SHOWROOM MED EXTRA ALLT

Uppdrag

Sortera behövde skapa ett Showroom där de kunde möta sina kunder och visa upp hela sitt erbjudande.

Vi fick uppdraget att ta fram en idé kring hur de bäst kunde kommunicera sina 3 olika varumärken (Sortera, Big Bag, Åkerisäcken) som alla erbjuder liknade tjänster till olika målgrupper i samma lokal. Sorteras bild av hur det skulle ske var genom tryckt kommunikation där man skapade små utställningar om alla olika erbjudanden i deras stora nya lokal.

Vår lösning

Vi valde att kombinera tryckt och digital kommunikation för att effektivt kunna variera varumärken och erbjudande beroende på vilken målgrupp som vid tillfället befinner sig i lokalen.


Om Sortera

Sortera Group är miljöbolaget som genom sina tre affärsområden (Recycling, Industry och Materials) är den främsta och mest specialiserade aktören inom bygg/anläggnings-avfall i Sverige. Sortera strävar efter att vara den främsta miljöentreprenören i branschen och ständigt minska utsläpp och miljöpåverkan i samtliga våra verksamheter.

FRÅN IDÉ TILL UTFÖRANDE, VÅR ABSOLUTA STYRKA. ETT OTROLIGT SPÄNNANDE UPPDRAG DÄR VI ANVÄNT OSS AV ALL VÅR EXPERTIS SOM VI HAR I HUSET.

Jesper Holmström, Creative Director, BrandFactory

TOUCH BORD

Med ett liggande touch bord från NEC kombinerat med en 80 tums skärm på väggen kan Sortera välja vilket varumärke de för tillfället vill visa och sälja beroende på vilken målgrupp som befinner sig i lokalen. Med en handrörelse över bordet kan man ”slänga upp” det material man vill visa för alla i lokalen på skärmen.

ALL VÅR EXPERTIS

Vi har kombinerat nästan alla våra expertiser inom BrandFactory i detta uppdrag, så som skylttillverkning (till och med en handblåst neonskylt) foliering, möbeldesign, Digital Signage, Sublimering, tryck på lamellgradiner samt offsettryck, projektledning samt framtagning av idé och koncept.

Vill du veta mer?