SAPONI
SAPONI PRIORITERAR SIN KÄRNVERKSAMHET
För att helhjärtat kunna fokusera sig på sin kärnverksamhet behövde Saponi frigöra tid. De hade också en önskan om att minimera sina kostnader och slippa ansvar utan att behöva tumma på förmågan att ha full kontroll och insyn.
Saponi hittade lösningen på sina problem hos BrandFactory Logistics, som nu tar hand om Saponis logistiktjänster. Nu bekymrar sig Saponi inte längre om lager, personal och fraktförare och kan istället fokusera sig på marknad och försäljning av sina produkter.
Saponi, en väldoftande värld
Saponi är ett familjeföretag som sedan 1996 har importerat högkvalitativa doftprodukter från Europa inom hudvård och inredning till hem eller företag, produkterna beställs av återförsäljare via den egna webshoppen.
“BRANDFACTORY TILLHANDAHÅLLER ENASTÅENDE SERVICE OCH EN ENORM FLEXIBILITET SOM VI ÄR HELT BEROENDE AV FÖR ATT EFFEKTIVT KUNNA HANTERA VÅRA TOPPAR. DE TAR ANSVAR OCH ÄR DELAKTIGA I HELA PROCESSEN. ALLA VÅRA FÖRPACKNINGAR HÅLLER MYCKET HÖG KVALITÉ NÄR DE LANDAR HOS VÅRA KUNDER, VILKET ÄR OERHÖRT VIKTIGT FÖR OSS FÖR ATT BIBEHÅLLA LOJALA KUNDER.”
Hans Olsson, ägare av Saponi
ENKELT OCH AUTOMATISERAT
Saponis webbshop är hopkopplad med BrandFactory Logistics, produkterna plockas och packas och skickas sedan ut till kunder i Sverige och Danmark. Nu slipper de tänka på lagerhållning, orderhistorik, mått, beställningsuppgifter och leveranser.


LÄGRE KOSTNADER
Flexibiliteten att inte ha egen personal och lagerlokal är ett viktigt ekonomiskt argument för Saponi. När de tidigare hade egen lokal i Stockholm blev deras kostnader avsevärt mycket högre. När egen personal blev sjuk, skulle ha semester eller vid toppar, fick de själva kliva in och packa, hela verksamheten blev lidande.
GODSHANTERING
Vi sköter all deras godshantering, även för deras mer skrymmande produkter som deras event och mässmaterial som ofta består av montrar och möbler.
Saponis tillgång till vårt lager innebär att de enkelt kan utveckla och testa nya förpackningslösningar.
