Fjällräven

TRYCK MED MYCKET KÄNSLA

Fjällräven är ett starkt varumärke och som är ledande inom friluftsutrustning. Naturen ligger dem varmt om hjärtat och att hitta hållbara lösningar är en självklarhet och genomsyrar allt de gör.

Worktool, en katalog med mycket känsla
Worktool är en gedigen och mycket omtyckt trycksak på nästan 400 sidor. Katalogen visar upp hela Fjällrävens sortiment utefter säsong och är samtidigt image-skapande med sina fantastiska bilder, känslan i pappret och designen.

Worktool används främst som ett verktyg av Fjällrävens säljkår, både av de säljare som reser runt men också av butikspersonal. Den fungerar b.la som ett uppslagsverk för deras sortiment därför har vi gjort den lättnavigerad med ett register. De finner också stor nytta av den i andra typer av sammanhang som vid kick-off, då alla länder bjuds in för att se den nya kollektionen, detta sker två ggr per år, en för Fall/Winter kollektionen och en för Spring/Summer kollektionen.

"BrandFactory lyssnar på våra behov och försöker tillgodose dessa på bästa sätt. De kommer också alltid med egna tips och tankar. Om problem uppstår är de snabba på att lösa dessa. Det känns också tryggt med ett tryckeri som kan processen då den är rätt komplicerad med många ändringar in i det sista."

Lotten Borneng, Art Director Fjällräven

Val av papper

För att uppnå rätt känsla har valet av rätt papper alltid varit viktigt, att det är miljövänligt är en självklarhet och ett krav för ett varumärke som Fjällräven. De vill kombinera den lite råare känslan i ett obestruket papper med en bildåtergivning­ som måste vara av högsta kvalité. Därför valdes ett Svanenmärkt trippelbestruket matt papper. Framsidan tryckte vi på ett kraftigare brunt kartongpapper som går i linje med Fjällrävens övriga butiksmaterial.

Fantastiska bilder

Worktool innehåller många fantastiska bilder. I en produkt som denna är det oerhört viktigt att allt ser bra ut och att färgåtergivningen är helt sanningsenlig. BrandFactory lägger ned mycket tid och expertis på bildarbetet innan tryck, varje bild gås noga igenom.