INVESTERARE MED STOR ERFARENHET AV OPERATIV TURN-AROUND BLIR NY ÄGARE TILL BRANDFACTORY

Pressmeddelande 2019-11-21

BrandFactorykoncernen, med verksamhet i Sverige, Norge och Danmark, får nya ägare. En överenskommelse har ingåtts som innebär att Lazarus Equity Partners AB förvärvar BrandFactory.

Lazarus är ett investeringsbolag specialiserat på att vända utvecklingen för bolag i utsatta situationer, och äger sedan tidigare bland annat lokaltidningen Mitti Stockholm.

– BrandFactory är marknadsledare i många spännande segment, med stora och lojala kunder. Vi tror att vårt förvärv av bolaget är en viktig del i den nystart som nu behövs. Vi ser synnerligen goda möjligheter att stärka bolagets position framöver och vi hoppas att vi som nya ägare kan tillföra den handlingskraft som krävs, säger Claes Jonson, partner i Lazarus Equity Partners AB.

– Jag är stolt och glad över att få aktiva och erfarna ägare som tror på bolaget och ser potentialen framåt. Det är också ett lugnande besked till våra medarbetare, leverantörer och kunder, säger Johan Stålhäll, vd BrandFactory.

BrandFactory är störst i Norden inom visuell kommunikation, varumärkesprofilering och design för varumärkesägare och butikskedjor. BrandFactory är en One Stop Shop för stora varumärken att kommunicera på fysiska platser med digital och tryckt kommunikation genom trycksaker, traditionella skyltar, digitala skyltar, fordonsreklam, evenemang, utställningar och mässor – allt från design till leverans. Bolaget har produktion och kontor på sju platser i Sverige, två i Norge och två i Danmark.

Den pågående rekonstruktionsprocessen för tre av koncernens bolag, Nya BrandFactory AB, BrandFactory AB, BrandFactory Sverige AB löper på, likviditeten är god och leveranser sker enligt plan.

Läs mer om Lazarus på www.lazarus.se

För mer information kontakta:
Johan Stålhäll, vd
+46 70 518 24 50
johan.stalhall@brandfactory.se