Svenska Spels nya kontor i Arenastaden behövde få en identitet som speglade deras värderingar och verksamhet. Med tavlor från golv till tak, skyltar i plexi, färg samt kreativa lösningar brandades kontoret för att ge en arbetsmiljö som inspirerar både medarbetare och besökare.
Delar av lösningen är utbytbar för att möjliggöra t.ex. olika teman och på det sättet visa hela Svenska Spels värdegrund och kundnytta.
MARIA RENZ WIKLANDER, FACILITY MANAGER
Kommunikation av Svenska Spels värdegrund och kundbytta gjordes med hjälp av utbytbara smartframes med tryck på tyg med temat ”Sponsring”, röd foliering på vägg och konferensskyltar i plexi, synbara både framifrån och från sidorna.
Redan i idé-processen tog vi nytta av den kompetens och produktionsteknik vi har internt. Detta hjälpte oss nå ett resultat som kombinerar kreativitet och smarta produktionslösningar.
En vägg klädd med konstgräs och lagtröja på galge med information om våningsplan skapar en ny kreativ miljö och känsla för Svenska Spels verksamhet.