VI GÖR BRING SYNLIGA PÅ VÄGARNA

Posten Norge har länge varit kund till BrandFactory där Bring är en del av koncernen, som är den fjärde största post- och logistikaktören i Norden.

Lansering av ny profil
Brings fordonsflotta är en väsentlig och viktig del av deras verksamhet och varumärke. När deras nya profil skulle lanseras innebar det en omfattande omprofilering av alla deras fordon, den hittills största genomförda i Norden.

För att ett lyckat genomförande behövde de experthjälp och tog därmed hjälp av BrandFactory. Idag finns en mängd olika material och tekniker ute på marknaden och för att det ska bli riktigt bra krävs erfarna specialister som kan avgöra vilka material, färger och tekniker som är bäst lämpade för uppdraget.

Det upprättades en separat och dedikerad fordonsgrupp som arbetade med att säkerställa profileringen av fordonsflottan.

STORT PROJEKT

Under 2,5 år arbetade BrandFactory koncernen med detta projekt, vilket resulterade i en profilering av cirka 10 000 enheter i Norge, Sverige, Finland och Danmark, merparten skedde i Norge.

Sedan dess har vi fortsatt och levererat dekor till tusentals lastbilar, varubilar, personbilar, containers, och semitrailers, mopeder, cyklar och elbilar.

SAMARBETET FORTSÄTTER

Idag levererar vi dekor till nya skåpbilar och distributionsbilar på lastbilssidan. Vi levererar till både Posten, Bring och Bring Express, vi gör också mycket av deras inredning på deras kontor.

RESULTAT

Bring Bildekor
Bring Bildekor
previous arrow
next arrow

BEHÖVER DU HJÄLP MED FORDONSDEKOR?

Kontakta oss

INSPIRERAS AV FLER CASE

SORTERA

Vi fick uppdraget att ta fram en idé kring hur de bäst kunde kommunicera sina 3 olika varumärken (Sortera, Big Bag, Åkerisäcken) som alla erbjuder liknade tjänster till olika målgrupper i samma lokal. Sorteras bild av hur det skulle ske var genom tryckt kommunikation där man skapade små utställningar om alla olika erbjudanden i deras stora nya lokal.

SVENSKA SPEL

Svenska Spels nya kontor i Arenastaden behövde få en identitet som speglade deras värderingar och verksamhet. Med tavlor från golv till tak, skyltar i plexi, färg samt kreativa lösningar brandades kontoret för att ge en arbetsmiljö som inspirerar både medarbetare och besökare.

MELODIFESTIVALEN 2020

För 10:e året i rad har BrandFactory fått den stora äran att ta fram Melodifestivalturnéns koncept och grafiska profil för vår kund, Live Nation.